Thursday, February 24, 2011

Dimana letaknya persahabatan?

Posted by Midy loves Ydim on 5:06 AM 0 comments

Aku terlalu bz 2-3 minggu ni, sehingga blog aku ni aku wat x peduli, sebagaimana orang yang tau aku extend dan sesiapa yang xtau tu aku gtau la ni..


Post ni aku wat untuk semua orang di luar sana, tak kira la followers, kawan2, orang meninjau blog, fb fren,
tak kira la. Aku sekarang ni terus terang katakan hidup sorang2 je, ye la ramai kawan aku duk kt Uitm Kelantan, yang lain pn study. Jadi tinggal la sekerat dua, tu pn study dekat2 pon mcm aku gak x study.
Jadi, FB la jadi mangsa, sekarang pon bila2 aku boleh on9, ye la ade Blackberry kn. :P.. haha..


Berbalik kat topik aku, sahabat, banyak benda ni boleh bagi bnyak maksud dari kawan biasa2 hingga lah
ke kawan rabat. Benda aku nak stresskan kt sini ialah kenapa berkawan dengan aku? Adakah untuk tackle kawan aku, gunakan aku, gunakan duit aku, ambil kesempatan kat aku, atau tiada udang sebalik mi.
Serta bila masa susah baru nk ingat, bila senang di gelimpangi kesenangan x pernah terpikir nak hubungi aku.
Emm~
Aku dah temui macam-macam jenis manusia di kehidupanku yang x seberapa panjang ni, Apa yang boleh aku katakan ialah manusia ni memang cmni, macam2 ragam umpama sebuah kristal, mempunyai pelbagai bentuk, ada yang putih, hitam, lembut pada dasar tapi keras serta sebaliknya.

Ada yang cakap persahabatan ni letak kat ke-MARKET-an seseorang, apa kau pakai, tepon ape kau pakai, berapa duit dalam wallet kau, seberapa kacak kau, kereta apa kau bawak, jenama apa baju kau dan lain2.
Persahabatan mcm ni takkan tahan lama, sebab benda ni takkan tahan lama, roda berputar laa, takkan selamanya kat atas begitu juga kat bawah, takkan selamanya di bawah. Ada kala aku trpkir kenapa begitu,
Aku kat sekolah rendah dulu aku suka ada member, yelah boleh men bola masa balik, maen bom botol, sorok2.. Tapi kenyataan, bila aku naik sekolah menengah semua tu berubah, kawan2 dipilih dari kelas, kedudukan serta rupa.

Emm, da la aku menukil blog ni.. kadang kala aku nak je abaikan orang2 macam ni. Tapi biarlah, nama pon kawan. Terima Kasih Kepada SYED IZMEER, NMH, LOKO sbb x lupa aku k. :P

Aku nak bagi lagu sket: siapa sebenarnya aku padamu, mungkin sama dengan teman lain yang bisa kau buat begitu, Dan bila tiada lagi teman bermain kau pulang mendapatkan aku..








Dunia, Camni lah~


0 Responses so far:

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...