Saturday, October 23, 2010

Hipokrit, Bagus atau Sebaliknya

Posted by Midy loves Ydim on 4:02 AM 2 comments

Maaf terlalu lama tinggalkan blog ini...
Biasa la orang study (perggh ayaaat..)
OK tajuk yang prof na bincangkan today ialah perangai Hypocrite.....
Aku teringat perbualan aku ngan memberku yakni Nik Mohammad Hafiz... tentang hipokrit
kebetulan aku di Tesco KB... Aku lawak la ad iklan Fara Fauzana pkai tudung pastu aku ckp la kt apih ni...
hipokrit la Fara ni... dye membalas bgus ape hipokrit
lalu di sebuah restoran kami bersambung perbualan dye bukak la.. " kau tengok fara fauzana tu hipokrit tu bgus ke x?" lalu kami bual, bual , smpai bosan....
Lalu ketika sampai di rumah aku berfikir bgus juga hipokrit pdahal perkataan hipokrit dicipta untuk orang yang berpura-pura......
Aku pn jd bengong... Tapi orang hipokrit ni slalunye x ikhlas...
tu yang x bagusnye....
Cmne kalo orang hipokrit ni na cover kelemahannya, contohnye dye tu x mkn mknan murah sbb dye orang kaya... ye la kalo x jtuh la standard dye dpan membe dye.....
tah la aku pn LOST.....


2 Responses so far:

Syiela O-lala said...

LOL. apa yg cuba disampaikan sebenarnya?

nmhafiz said...

ko ni ckp x jelas la...maksud aku...Bagi aku la kan, hipokrit sebenarnya tak salah jika ia membawa kita kearah kebaikan. Hati rela ke tak itu lain kira, macam contoh tentang solat, agak-agak kita masa kecik dulu hati rela tak hendak solat? Jangan tipu aku la, aku sendiri pun tak rela. Tapi lama-kelamaan, dengan berperangai hipokrit itulah menyebabkan terlekatnya kebaikan dalam diri kita sekaligus ia tidak dipanggil hipokrit lagi sehinggakan kita takut untuk meninggalkannya. Sama juga tentang hal iniiaitu pemakaian tudung. Faham?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...